fredag 18 april 2008

Safety First, part II


What do I know
Originally uploaded by henrikj.
Förra året skrev jag hur man med sju koner märkte ut en ojämnhet på gången som leder upp till byggnaden där jag arbetar. Om ni inte kommer ihåg eller läst inlägget så finns det här. Friska gärna upp minnet innan ni löser vidare, posten är kort och illusterande.

Innan jag åkte tillbaka till Livermore funderade jag flera gånger om konerna fortfarande skulle stå kvar. Det hände ju inget under min tid i Livermore förra året.

Konerna på uteplatsen hade försvunnit, så nu måste jag vara uppmärksam så jag inte går in i något av träden. På framsidan står det inte längre sju koner - men väl två! Under året som gått har faktiskt marken sjunkigt något, så nu går det faktiskt att snubbla på markteglet. Jag är dock inte säker på om det behövs koner för att märka ut faran. Det enklaste vore nog att ta upp några tegelstenar och lägga lite sand under dem. Det borde ta max en timme.

Konen på bilden ovan har inget att göra med konerna på Sandia.

Inga kommentarer: