fredag 11 april 2008

Dagens i-landsproblem


The pretender
Originally uploaded by henrikj.
Som bordsmargarin brukar köpa något som heter "I can´t believe it´s not butter". Det heter faktiskt så, jag hittar inte på, se t ex Wikipedia (notera den för ett uppslagsverk inte helt vanliga texten "I Can't Believe It's Not Butter is thruthly not made of butter, it's made out of old cornels of popcorn, sweety socks, shoe laces and the broken dreams of seven year old kids"). Jag har dock ganska svårt att stå emot extrapriser så senast så köpte jag istället en burk Countrycrook Plus. Det var ett dåligt val. Margarinet är så löst i konsistensen att det inte fastnar på smörkniven. Det går att gräva upp en klick på kniven, men om du bara råkar luta kniven det minsta åt något håll så glider margarinet ofelbart av. Otroligt irriterande och kladdigt.

Bilden ovan har inget att alls att göra med mitt margarinproblem. Den är tagen i centrala Atlanta.

Imorgon hoppas jag kunna lägga upp en post om vår vandring i de två sprickkanjonerna Wire Pass Canyon och Buckskin Gulch.

Inga kommentarer: