tisdag 29 maj 2007

Mot Australien

Ikväll åker jag till Australien. Jag har ingen aning om jag kommer att kunna uppdatera bloggen medan jag är där, men jag hoppas på det. Jag har en hel del foton och berättelser redan nu som jag vill dela med mig och mer lär det ju bli.

I söndags cyklade jag ut till flygplasten för att titta på tre bombflygplan från andra världskriget, samtliga i flygdugligt skick. En Consolidated B-24 Liberator, en Boeing B-17 Flying Fortress och en North American B-25 Mitchell. Riktigt trevlig för en gammal flygnörd som mig. det fanns inga avspärrningar, utan man fick gå ända fram till flygplanen. Det var mycket folk, men ändå troligen mycket mindre än antalet besökare på måndagen, eftersom det var helgdag här då. Jag fotograferade så klart en hel del. Riktigt kul att också få se dem i luften. B-24:an är det enda kavarvarande flygande exemplaret i världen. Ljudmattan från tio stora stjärnmotorer var riktigt mäktigt.

Inga kommentarer: