torsdag 24 maj 2007

Nördigt?

Min fotodelningssida, Zooomr, är sedan i måndags nere för uppgradering. Hela sidan är förresten programmerad av en kille som precis fyllt nitton år (han började programmera när ham var fyra...). Hur som helst, under tiden de är nere så sänder de live på Ustream.tv. Från att jag kommit hem tills jag gått och lagt mig har jag suttit och tittat på när Thomas Hawk, den andra killen i företaget, pratat och svarat på frågor från användarna. Är det lika nördigt som jag känner att det är? Måste dock säga att det imponerande och schysst av dem att bjuda på sig själva som de gör.

Uppdatering: Kris, programmeraren gick in i väggen i morse, efter att ha arbetat i 72h, så Zooomr är fortfarande nere. Livesändningen har skapat ett rikigt starkt community, jag satt uppe till 2:15 för att det var så trevligt. När jag förlorade kontakten med videoströmmen så bröt de den för att starta om den, riktigt schysst. Tror dessutom att Kris uppgraderade mitt konto till "pro4life" under kvällen. Kris har vaknat igen och ska snart demonstrera Zooomr på en sorts webbkonferens. Han streamar så klart allt för oss...


(Jag är klar med den sista dagen av vår resa men eftersom jag inte kan lägga upp några bilder så väntar jag med att publicera den).

Inga kommentarer: