onsdag 9 maj 2007

Tvestjärtar

Idag jobbar jag hemma med min presentation som jag ska hålla på tisdag. Min dator på jobbet kör Linux. Jag vill inte använda OpenOffice och eftersom jag inte har adminstratörsrättigheter så blir det riktigt jobbigt att installera Latex och Beamer som jag vill köra. Jag måste kompilera allt för hand och det kan ta hur lång tid som helst. Sandias regler gör att jag inte får ta med mig min egen laptop till jobbet, så då återstår bara alternativet att jobba hemma.

Jag har drabbats av en invasion av tvestjärtar i min stuga. De är överallt, igår hittade jag t ex hittade fyra kokonger och en död tvestjärt i mina lakan, plus två bakom sängen. De kryper omkring i heltäckningsmattan, på väggarna, i duschen, i diskhon och som sagt även i sängen. Jag var ganska effektiv med att utrota de stora spindlarna (runt två centimeter) som var vanliga inomhus i början, så jag hoppas att tvestjärtarna också ska minska om jag ibland går runt och verkligen letar efter dem.

Ikväll ska jag köpa nya kalsonger och strumpor. Jag hoppas också att hinna med att skriva ihop del tre av den stora reseberättelsen.

Inga kommentarer: