tisdag 8 maj 2007

En meta-partitionerare har fötts

Idag blev en första version av min meta-partitionerare klar. Det finns fortfarande en hel del att förbättra, men nu har jag något som faktiskt fungerar och som jag kan arbeta vidare med. Känns riktigt skönt, det är meta-partitioneraren som är målet med min vistelse här. Nu ska jag ägna resten av veckan till att förbereda en presentation som jag ska hålla nästa tisdag. Efter det så ska jag integrera Johans partitioneringsverktyg Nature+Fable i min meta-partitionerare, en lagom uppgift för tiden som jag har kvar i Livermore.

Per och Henrik hade det riktigt bra utan mig. De tittade först på Universal Studios innan de fortsatte upp för den mycket vackra kustvägen Highway 1. De övernattade ungefär halvägs och dagen efter inkluderade besök både på en sälstrand och golfbanan Pebble Beach.

Igår (söndag) körde vi in till San Francisco och tittade på Golden Gate, fyren vid Point Bonita och Redwood-träden i Muir Woods. Lite bilder kommer förhoppningsvis i framtiden.

Imorgon åker Per och Henrik tillbaka. Det har varit jättekul att ha haft dem här, men det ska också bli lite skönt att äntligen få vila upp sig igen. Vår långresa övertygade mig definitivt att försöka komma tillbaka hit igen nästa vår.

Mer bilder från vår resa kommer.

Inga kommentarer: