onsdag 9 maj 2007

Utan kalsonger i Kalifornien

Här har det varit det riktigt varmt de senaste dagarna, idag var det 33C. Eftersom amerikanska hus inte riktigt är byggda efter samma normer som i Sverige blir de snabbt jättevarma (eller jättekalla). Längs taket är det runt 40C... Inte så kul.

Idag (tisdag) åkte Per och Henrik tillbaka till Sverige. Jag hade därför tid till att tvätta när jag kom hem - jag hade helt slut på kalsonger och fick faktiskt använda gårdagens även idag. När jag går runt i lägenheten och plockar ihop tvätten upptäcker jag att alla mina svenska plastpåsar, som jag omsorgsfullt sparat, är borta. De amerikanska påsarna är nämligen helt värdelösa, de går sönder så fort man tittar på dem. Per och Henrik måste ha använt även mina påsar till sin packning, synd. Strax efter gör jag dock en mycket värre upptäckt. De har inte bara tagit med sig påsarna - de har även tagit allt som låg i dem! När jag skriver detta så befinner sig i princip all min smutstvätt (nästan hälften av alla mina kläder) mitt över Atlanten, på väg mot Amsterdam och sedan Stockholm! Vem av Per och Henrik som packade ner min smutstvätt har jag ingen aning om. Jag vet dock att den som gjorde det faktiskt upptäckte att det var min tvätt i påsen, men måste ha trott att jag lagt ned den i fel påse. Det fanns nämligen kvar två urplockade kalsonger och två par strumpor där påsen tidigare stod. De två kalsongerna och de två paren strumpor utgör nu 2/3 av mitt totala underklädesbestånd...

3 kommentarer:

Stina och Yngve sa...

Hehe! Bara rubriken är underbar... Vem var den skyldige??

Henrik sa...

Min kompis Per, han hade fick riktigt dåligt samvete när han upptäckte påsen i sin väska.

Ärïk sa...

Fantastiskt! Kan inte fler av dina vänner ta dina kalsonger. Kul skrivet.