fredag 8 juni 2007

Snart halvvags

Befinner mig just nu i Apollo Bay efter att under tva dagar ha cyklat 135 km pa Great Ocean Road. Kusten ar otroligt vacker, vagen ar utan tvekan den finaste som jag nagonson fardast pa. Cykling gick latt igar, stora delar var en transportstracka fram till kusten. Idag cyklade jag langs kusten hela dagen. vagen slingar sig fram, an nere vid vattnet och an uppe pa femtio meter hoga klippor som stupar lodratt ned i havet. Cyklingen gick mycket tyngre idag, vagen var jobbigare och min magakomma fram tidigare i veckan paverkar nog mig fortfarande (jag sov bl a inte pa tva natter och kunde knappt ata under under en dag).Dessutom fick jag skjuta cykeln runt en en kilometer lang och smal stig (samt bara den uppfor en trappa) for att komma till en spektakular utsiktsplats. Val dar inser jag om australiensarna skyltat battre sa hade stigen reducerats till en grusgang pa tio meter. Riktigt jobbigt.

Fick lite panik tidigare ikvall. Hade missat att det ar Queens Birthday pa mandag. Alla ar lediga och allt boende verkade vara bokade. Jag ringde runt som en galning, men var nastan installt pa att fa ta bussen tillbaka. Hittade som tur var ett B&B till slut. Utan fungerande mobiltelefon hade det inte gatt.

Slutligen, om ni blir glassugna i Austalien och vill ha en 88:an sa ar det bara att plocka upp en Golden Gaytimes ur frysdisken...

Inga kommentarer: