söndag 18 mars 2007

Mikro, resturangbesök och kaffe

Jaideep, som jag jobbar en hel del med, erbjöd sig låna ut sin mikrovågsugn eftersom han aldrig använder den. En sådan saker säger man inte nej till. Igår så insisterande Jaideep att bjuda på lunch samtidigt som vi kunde svänga förbi stugan och lämna av mikron.

Efter att ha lämnt mikron så åt vi lunch på en närbelägen vingård, bara några hundra meter härifrån (min gata är omgiven av vingårdar på tre sidor). Han rekommenderade antingen soppan eller deras lammsmörgås (de verkar inte ha "riktig" lunch som vi är vana vid i Sverige). Det fanns också en variant där man kunde få både soppan och smörgåsen fast då mindre varianter. Jag beslöt mig för att välja det alternativet. Tyvärr misslyckades jag förmedla det när jag beställde, förutom smörgås och soppa fick jag också en stor sallad... För första gången fick jag testa på att ta med mig mat från en resturang. Och stackars Jaideep fick betala för tre huvudrätter...

Jag kommer dock att kunna betala tillbaka den skulden. Av alla olika saker som finns i världen är Jaideep beroende av Gevalias kaffe... Inget annat kaffe duger, det MÅSTE vara Gevalia. "It's perfection" var hans svar när jag frågade varför han inte bytte till en sort som han slapp importera själv. Pappa och Pär kommer ha med sig ett antal paket Gevalia när de kommer hit om några veckor.

Inga kommentarer: