fredag 9 mars 2007

Cykeltur


Cyklister
Originally uploaded by henrikj.
Som en hel del av er vet så har jag köpt en långfärdscykel. Han som byggde den har lagt på sin hemsida, ni kan se hur den ser hur här.

I söndags var det äntligen dags att testa cykeln på riktigt. Jag cyklade rakt söderut från Livermore, uppför Mines Road. Väldigt vackert med de gröna och mjukt rundade kullarna. Jag gillar verkligen landskapet här, det är kuperat och harmoniskt på samma gång.

Efter att ha klättrat totalt 600 meter under 30 km (med lutning på upp till 11%) så var det dags att vända. Hela vägen tillbaka var nedförsbacke, det gick ofta så fort att ögonen tårades... Flera gånger var jag upp i över 50 km/h.

Till helgen ska jag cykla österut, lite längre fast med lite mindre stigning. Innan jag åker hem ska jag dock ha cyklat hela Mines Road (upp till drygt 1200 m ö h) och samt upp på toppen av Mt. Diablo (1170 m ö h). Det blir två ordentliga utmaning på 12 mil vardera.

Fler kort finns på Flickr.

Inga kommentarer: