söndag 30 november 2008

I like pretending

Bay Bridge, San Francisco
I like pretending, originally uploaded by henrikj.

Jag har så smått börjat ge mig i kast med mina foton från den senaste USA-resan, trots att jag har några hundra kvar från vårens vistelse. Jag försöker alltid beta av de senaste fotona först och om jag inte blir klar innan en ny hög dyker upp så får de älsra fotografierna vänta ett litet tag.

Det här är ett foto på Bay Bridge i San Francisco, den lite mindre kända bron av de två stora som leder in till staden. Bay Bridge är klart större än Golden Gate och uppdelad i två delar. Den första är en fackverksbro som just nu håller på att ersättas av en mer jodbävningstålig konstruktion. Den andra, som ni ser lite av ovan, är en hängbro med fyra spann. Jag tog fotot under den photowalk som Jeremy satte ihop med anledning av mitt besök. Det är taget på fri hand med mitt ljusstarkaste objektiv (50/1.4) och ett ISO-tal på 3200.

Inga kommentarer: