onsdag 5 november 2008

Bank of the West

444 Market Street, San Francisco
Bank of the West, originally uploaded by henrikj.

Imorgon kommer jag åter passera 444 Market Street som ni ser på fotot ovan. Det är med andra ord dags för ännu en USA-resa och som så ofta tidigare så tar den mig till San Francisco. Till en början kommer jag sova hemma hos Jacob i Berkeley. I helgen kommer vi att bege oss till Joshua Tree National Park nordöst om Los Angeles. I mitten/slutet av nästa vecka så kommer jag att hålla en presentation på Sandia i Livermore. Förhoppningsvis så blir det också lite kvällsfotografering med Zooomrfolket.

Efter en dryg vecka så är det dags för mig att fortsätta till Florida och Orlando för en konferens. Förutom konferensen så tänkte jag titta på Kennedy Space Center innan jag sätter mig på en Greyhound för att åka till Gainesville en bit nordväst om Orlando. I Gainsville jobbar just nu Erik från min institution. Vi kommer att bl a att paddla lite i ett träskområde innan jag beger mig hemåt den 24/11.

Inga kommentarer: