onsdag 19 november 2008

I en golfbil på Sheraton

Igår så stannade jag hemma från konferensen och jobbade istället från hotellet. Idag knallade jag dock iväg för att lyssna på en svensk doktorand från Växjö. Vi pratade en del efter min presentation och han skjutsade även tillbaka mig till mitt hotell. Att hålla sin presentation den sista eftermiddagen på en konferens är aldrig kul eftersom många redan brukar ha åkt hem så med mig i publiken så skulle han i alla fall få ytterligare en åhörare (när jag var i samma situation 2004 så var samtliga fem åhörare i rummet forskare som också skulle presentera sitt arbete).

Hur som helst, jag hade letat fram en genväg till konferensen på Google Maps som förutom att vara två kilometer kortare också gjorde att jag slapp korsa den stora sexfiliga vägen. Till en början gick allt bra och jag promenerade snart in på ett stort hotellområde som tillhörde Sheraton. Jag följde mina skriva instruktioner men helt plötsligt så slutade vägen, vilket den inte alls gjorde på Google Maps. Jag knallade lite förvirrad omkring i närområdet innan jag blev stoppad av någon sorts förman som frågade om jag var vilse. Självklart visade sig att Sheraton och Marriott, dit jag skulle, skiljdes av en hög mur. En mur som inte alls fanns med på kartan... Förmannen visade sig vara en vänlig prick, han gick och hämtade sin golfbil som stod en liten bit bort och gav mig skjuts ut till den stora sexfiliga vägen. Nu var jag dock på rätt sida och jag började gå den långa vägen runt Sheraton mot Marriott (när jag var som närmast var jag bara några hundra meter från hotellet, nu hade avståndet ökat till kanske tre kilometer). Efter tio minuter insåg jag att jag inte skulle hinna fram i tid eftersom jag var tvungen att gå runt en golfbana. Det var bara att vända och knalla tillbaka till mitt hotell...

Gav mig ut på en ny löprunda idag, trots promenden på 1,5h strax efter lunch så kändes kroppen piggare än igår. Jag sprang ungefär samma runda som igår, men utan alla avkrokar för att ta mig fram till sjön. Milen passerades efter 48:20, totalt blev det 13,1 km och cirka 1:03:00.

Maten häromkring är inget vidare, inga vettiga resturanger och nästan bara snabbmat. Till lunch har det blivit burgare men på kvällen har jag ätit sallad som jag köpt på snabbköpet en bit härifrån. Jag sparar inga pengar, men det känns bra mycket nyttigare. På dagens inköpsrunda så noterade jag att man precis gjort om alla lyktstoplar runt det lilla köpcentret till otroligt fula julgranar. Jag såg också en kille med lövblås vilket konfunderade mig eftersom det inte fanns några löv på marken. När jag kom närmare så såg jag att han blåste bort en ytterst liten mängd grus från vägen... Kändes som en inte helt bra lösning på ett icke-existerande problem.

Inga kommentarer: