måndag 23 april 2007

Anti-klimax

AmbiguousAmbiguous

Hosted on Zooomr


Igår hade jag planerat för det stora testet inför Vätternrundan. Nästa helg går ett cykellopp i San Jose, Mount Hamilton Challenge, "One of the most challenging
single-day bicycle tours in California". Eftersom jag både har svårt att ta mig till San Jose och har besök nästa helg så tänkte cykla banan den här helgen istället. Loppet startar visserligen i San Jose men banan passerar bara 600 meter från mitt hus. Jag hade köpt på mig ordentligt med proviant och införskaffat GPS-spår för banan eftersom jag inte hittar i utkanten av San Jose.

Det ska börja regna framåt kvällen så jag går upp extra tidigt för att försöka undvika det. När jag ätit färdigt och bytt till mina cykelkläder så går jag ut för att toppa upp lufttrycket i däcken. Jag tar några tag med min lilla handpump, som plötsligt lossnar från ventilen. Förvånad och chockad ser jag jag hur däcket töms på mindre än tre sekunder. Ventilen har gått i två delar! Jag har ingen extra slang och cykelaffären ligger fyra kilometer bort och öppnar dessutom först klockan tio... Jag var inte direkt glad när jag gick tillbaka in i stugan... Istället för 125 miles på cykeln blev det 13 km promenad till cykelaffären, och lite geocaching på vägen.

I efterhand var det nog ändå ganska bra att ventilen gick sönder. Regnet kom tidigare än väntat och vinden var också kraftigare. Fram på eftermiddagen mådde jag dessutom lite dåligt. Johan verkar ha delat med sig av de influensavirus som tvingade honom att stanna hemma i fredags. Fram på kvällen mådde jag bättre men jag hade nog ändå fått en riktigt jobbig dag om jag kommit iväg som planerat.

Jag har lagt till en ny funktion på hemsidan, Snap Shots. När ni för muspekaren över en länk så dyker ett litet fönster upp som visar sidan som länken går det. Det fungerar speciellt bra för länkar som går till Wikipedia eftersom man då kan läsa en del av texten utan att behöva klicka på länken. Om man inte gillar det så finns det en "option"-flik på fönster där man kan stänga av funktionaliteten.

Jag har också bytt layout på bloggen som ni kanske sett. Detta för att jag ville ha en bredare yta för att visa fotografier på. Den gamla mallen hade en bild som bakgrund så det gick inte att göra skrivytan bredare.

Inga kommentarer: