söndag 14 september 2008

We dance to the sounds of sirens

Half Dome and Diving Board
We dance to the sounds of sirens
Originally uploaded by henrikj.
I slutet av av april var jag till Yosemite för fjärde gången på ett drygt år. Som jag skrev i en post precis efteråt så lyckades jag ta mig upp till Glacier Point efter en del besvär. Eftersom stigarna och vägen dit fortfarande var stängda var jag helt ensam på denna fantastiska plats. Jag kommer alltid att bära med mig den underbara känslan från att ensam, i total tystnad, sett ut över Yosemite Valley med Yosemite Falls till vänster, Half Dome rakt fram och Vernal och Nevada Fall till höger.

Jag har nu äntligen kategoriserat de nästan 500 bilder som jag tog den dagen. Ovan ser ni Half Dome och Diving Board från Glacier Point, taget med mitt teleobjektiv. I full upplösning kan man precis urskilja två personer på toppen av Half Dome. Liksom jag var en av de första för säsongen på Glacier Point måste de ha varit bland de allra första på Half Dome.

Inga kommentarer: