söndag 17 maj 2009

Now and again


Now and again, originally uploaded by henrikj.

Just nu är rymdfärjan Atlantis i rymden för att reparera Hubble. Idag får det därför bli ett foto på Vehicle Assembly Building, den byggnad där rymdfärjorna görs i ordning för uppskjutning (det ska tydligen vara världens största envåningsbyggnad). Jag hade lite otur i höstas och missade uppskjutningen av Endeavour med knappt två dygn.

Igår inledde jag sent omsider träningen inför årets Vätternrunda. Trots att det är i senaste laget så känns det bra inför Vättern. Jag kommer att ha stor nytta av all löpträning och i år kör vi dessutom rundan utan press och mer som träning inför Himalayacyklingen. Jag hade lockat upp Catharina från Stockholm och tillsammans cyklade vi runt tio mil på Upplandsslätten. Efter knappt två mils härlig cykling (då vi också hade sällskap av en gentleman som vi cyklat om) slog vinden till. Under resten passet kändes det som att vi hade konstant motvind, oavsett vilken riktning vi cyklade i. Jag hade en svacka efter knappt sex mil då mina ben började säga ifrån (rest från Lidingö Ultra?) så vi fick sänka tempot något. På det stora hela blev det ändå ett trevligt pass och det kändes skönt med lite omväxling till löpningen. Rullsnittet blev 24,7 km/h vilket känns riktigt bra med tanke på att vi bara var två, att det var första passet och att vinden var emot oss största delen av tiden.

Inga kommentarer: