måndag 13 oktober 2008

No more doubts

Nevada Fall, Yosemite
No more doubts, originally uploaded by henrikj.

Nevada Fall i Yosemite. Fotot är från min långa vandring ned från Glacier Point. Vid två tidigare tillfällen hade jag misslyckats med att ta mig till fallet. Första gången var förra året när min far och bror hälsade på och en lite för optimistiskt tidsplanering gjorde att fick vända vid toppen av Vernal Fall som ligger två kilometer nedströms. Andra gången var i mars i år med Sofia, Johanna och Catharina, då låg det fortfarande var för mycket snö för att vi skulle kunna ta oss upp ens för Vernal Fall. Från toppen där jag står är det över 180 meter ned till botten av fallet. Det var ganska sent på eftermiddagen och när jag tagit mig ned för fallet kunde jag beundra en vacker regnbåge som den lågt stående solen orsakade.

Inga kommentarer: