onsdag 2 juli 2008

Just like that

Cows, Morgan Territory
Just like that
Originally uploaded by henrikj.
När jag cyklade, eller snarare knuffade min cykel, uppför de branta backarna i Morgan Territory så passerade jag ett antal kreatursgrindar men jag såg aldrig några djur. När jag var på toppen av den högsta kullen stannade jag till för en stund och beundrade utsikten och fotograferade lite (bl a vallmoblomman några poster längre ned).

När jag svingade mig upp på sadeln (för nu var det nedför en kort stund) så hörde jag ett tydligt klafs från vänsterfoten. Jag hade mer eller mindre hoppat i en färsk komocka. Och jag hade inte sett en enda ko på hela dagen.

Femtio meter längre fram, bakom en krök, fick jag förklaringen till den våta högen. Tre kossor, där den närmaste såg riktigt nöjd ut med sig själv. Efter en liten stund återgick den till sitt gräsätande.

På fotot ser ni också hur brant det var. Stigen gick rakt upp för kullarna, inga serpentiner alls.

Inga kommentarer: