onsdag 2 juli 2008

En fantastisk dag

They follow you

Gårdagen var helt galen. Först fick fotot ovan (som jag postat tidigare) sin hundrade favorisering på Zooomr. Bara det i sig är helt fantastiskt, men eftersom man precis infört ett system med "awards" blev det också uppmärksammat både inom och utanför Zooomr. Thomas Hawk, vår VD och själv en fantastisk fotograf, postade det på FriendFeed där en massa människor också gillade det.

På kvällen fick jag ett mejl om att någon skickat ett meddelande till mig på Photrade, en sida där man kan sälja sina bilder. Jag har ingen riktigt koll på hur själva affärsmodellen fungerar men eftersom några på Zooomr laddat upp bilder så gjorde jag också det i slutet av förra veckan. Döm om min förvåning när de valt ett av mina foton som veckans bild och dessutom skrivit en ganska lång text om hur bra det är.

Dessutom upptäckte jag precis att ett av mina foton ligger på plats 54 på dagens Explore på Flickr (av de runt två-tre miljoner foton som laddas upp varje dag).

1 kommentar:

Unknown sa...

Grattis Henrik!

Kul med uppskattning för det man gör.

/Jonas