måndag 1 oktober 2007

Time for a break (and it was a good one)

Time for a break (and it was a good one)Time for a break (and it was a good one) rHosted on Zooom




Det här fotografiet tog jag på väg till North Dome (se här för hela historien). Kortet är taget nära Yosemite Point, en fantastiskt utsiktspunkt. Till vänster om Half Dome ser man North Dome (den kala klippan), dit jag är på väg. Nästan hela vägen härifrån fram till North Dome var täckt av snö. Oftast var det skare, men när den brast hände det att jag sjönk ned till midjan. Jag var verkligen glad för att jag hade ullstrumpor på fötterna (jag tog bra med mig vanliga skor till USA). Alla spår i snön var gamla, jag var den enda som tog mig till North Dome den här dagen och troligen en av de allra första för säsongen. Det kändes kul när jag senare upptäckte att vandringen till North Dome faktiskt är den längsta man kan göra i själva Yosemite Valley, t o m längre än att gå upp på Half Dome. Rekommenderad tid är tretton timmar, jag behövde bara använda åtta timmar, trots all snö.

Inga kommentarer: