torsdag 11 december 2008

Leap


Leap, originally uploaded by henrikj.

Jacob hoppar ned från boulderingproblemet Saturday Night Live i Real Hidden Valley. Jag hade lite tur med det här kortet, dels att Jacob blev precis lagom suddig och dels att jag fångade honom i rätt ögonblick. Min kamera klarar tre bilder per sekund vilket kan låt mycket men det krävs ändå en hel del tur för att fånga ett förlopp i precis rätt ögonblick.

Jag hittade en video på YouTube som visar hur boulderingproblemet ska klättras. Jacob klarade det nästan då han var här förra året. I år har han haft skadeproblem och får ont vid de stora dynamiska påfrestningar som krävs för ett problem av den här typen. Jag klarade med nöd och näppe att hålla mig fast i den tvärgående sprickan (greppet är mindre och vassare än man tror)...

Inga kommentarer: