lördag 11 juni 2011

All I want is to be home

All I want is to be home by henrikj
All I want is to be home, a photo by henrikj on Flickr.

Vädret sista dagen i St. Paul var tillen början ganska intetsägande. När vi inledde vårt möte vid Minnesota Historical Society var halvklart och runt 20C. När vi kom ut några timmar senare var det över 30C och 100% luftfuktighet. Undermiddagen kändes värmen allt mer tryckande och det kändes att en urladdning måste komma.

Och den kom. När vi lämnade restaurangen såg jag kanske det mest massiva jag sett. På väg till en kort sight-seeing vid Minnesota Capitolium såg jag rester av "virveltunnlar" mellan flera moln. Närvi var vid Capitolium började det blixtra på avstånd. Tillbaka på hotellet hade jag den vyn genom mitt fönster. När jag slår på TV:n är det tornadovarning för hela området. Som tur passerade det värsta ovädret utanför St. Paul men en tornado gick faktiskt ned i en förort till Minneapolis ett par mil bort. Lyckligtvis skadades ingen.

Inga kommentarer: