tisdag 7 april 2009

Yesterday, I felt the summer


Yesterday, I felt the summer, originally uploaded by henrikj.

Det här är ett foto på den lilla hängbron som leder ut till Point Bonita Lighthouse, några kilometer rakt väster om Golden Gate. Fyren är den andra på ungefär samma plats. Den första placerade man på en hög klippa. Tyvärr gjorde den ökända dimman att fyren inte sågs när den verkligen behövdes. Lösningen var att riva den gamla fyren och bygga en ny mycket närmare vattnet. Den nya fyren är så lågt placerad att den oftast lyser under dimman istället för inuti den. Jag ska kanske tillägga ett flertal större fartygsolyckor ändå har inträffat i området kring fyren.

Det här har varit en dag då allt händer på en gång. Först ville en organisation, Outward Bound, använda ett av mina foton på sin hemsida (länken går till en annan av deras sidor, inte just den som de bygger upp nu). Och inte bara som en liten del av sidan. Fotot ska först visas i ensamt majestät på en sida som enbart innehåller texten "be who you where meant to be". Klickar man på bilden kommer man in till själva hemsidan där bilden används högst upp på de flesta sidorna...

Idag har jag också fått ett mejl från Getty Images, världens största bildbyrå, som vill sälja fem av mina foton.

Slutligen publicerades ett av mina foton på Diablo Magazines hemsida. Diablo Magazine är en tidning för hela East Bay, dvs den del av Bay Area som ligger öster om San Francisco (Berkeley, Richmond, Oakland mm).

1 kommentar:

Henrik Karlsson sa...

Hej!
Fasen vad skoj och grattis!