lördag 2 februari 2008

Var är alla bilder?

What else is there?What else is there? rHosted on Zooom



Som ni nog upptäckt så visas inte så många mina fotografierna på bloggen just. Anledningen är att Zooomr, min bilddelningssida, gjorde en riktigt pinsamt miss och glömde att kopiera de bilder som fanns på ett serverrack i samband med en omlokalisering. Bilderna är inte försvunna, de är bara oåtkomliga på en nu avstängd server. Tills denna server fysiskt transporterats från San Francisco till Tokyo så kommer ni inte att kunna se några av de fotografier som jag lagt upp på Zooomr mellan september och december. Det betyder att i stort sätt allla inlägg från att jag kom hem från USA tills idag saknar bilder.

Det här ställer mig inför ett svårt dilemma. Zooomr har ett mycket bra community där jag är ganska aktiv. Tyvärr är det inte första gången som Zooomr misslyckas med liknande saker (det är trots allt en sida som dris av en mycket ung kille med begränsad erfarenhet). Dessutom gör något inom studentnätet att sidan laddas fantastiskt mycket långsammare hemma än på jobbet (det har alltså inte direkt med Zooomr att göra). Tyvärr känns inte alternativ som Flickr, Smugmug och Ipernity jättelockande. Då måste jag börja om från början igen med att lära mig ett nytt system, lägga upp bilder och skaffa mig kontakter och ett nytt nätverk. Just nätverkandet är Zooomrs styrka, ingen annat alternativ har lika avancerade funktioner för att kommunicera med andra användare. Vi får se vad som händer.

Jag kommer så klart att se till att alla nya inlägg i fortsättningen har bilder som fungerar.

Inga kommentarer: