söndag 18 november 2007

Only memories remain

Only memories remainOnly memories remain rHosted on Zooom


Avbrottet från Zion fortsätter. I slutet av resan, när vi kommit till Los Angeles, så började jag att fotografera en del från höften. Jag har sedan fortsatt att göra det då och då. De flesta korten blir så klart riktigt dåliga, men ibland får man in en lyckträff. Kortet ovan är en sådan lyckträff. Vi gick runt lite i Sausalito, på andra sidan Golden Gate, och när vi passerade ett café så såg jag tjejen på kortet ovanför. Jag hann precis vinkla ut kameran till höger och trycka av innan vi var förbi. Omedelbart efteråt så tyckte jag att det var synd att hon hamnade i ena kanten, men det är ju den tomma stolen i kombination med hennes ansiktsuttryck som gör bilden. Jag undrar vad hon tänker på.

Inga kommentarer: